Czy te 2 słowa z tytułu się różnią w działaniu na urządzeniach mobilnych ?
TAK
Dlaczego ? Najprościej jest to wyjaśnić tak – każdy design responsywny jest także adaptacyjnym, natomiast nie każdy adaptacyjny jest responsywnym. Adaptacyjny czyli taki dostosowujący się pod konkretne rozdzielczości, np 320px, 640px, większe. A resposnywny ? Ten typ pa więcej skoków, jeżeli coś musi zmienić rozmiar, położenie dla 820px to tak się dzieje, dla 810px następnie to tak również się stanie.
Dobrym przykładem trybu adaptacyjnego – łatwego do szybkiego wdrożenia nawet na istniejących strona jest strona www z Szamotuł i ich portfolio. W zależności od skoku widzimy różny układ, nie jest on niestety zawsze dopasowany idealnie, jednak na urządzeniach mobilnych gdzie nie możemy zmieniać rozmiaru okna przeglądarki, spisuje on się idealnie. Szybkie i skuteczne rozwiązanie potrafiące dostosować aktualny system CMS i do aktualnych potrzeb, zachowując strukturę linków, układ na stronie, i inne zabiegi optymalizujące stronę.
Obserwując podejście firm w bezpośrednim kontakcie, oraz analizując jakość stron internetowych trudno nie oprzeć się przeświadczeniu, że “małe” firmy bardzo często ignorują wizerunek w internecie. Posiadają strony stworzone często w momencie rozpoczęcia działalności czyli kilku a nawet kilkunastoletnie. W tym czasie na rynku urządzeń, technologi, trendów nastąpiła wielokrotnie zmiana preferencji i potrzeb zarówno właścicieli firm jak i klientów.
Klient bardzo często chce sprawdzić coś w trakcie podróży, przed dotarciem na miejsce. To nie stanowi najmniejszego problemu, biorąc pod uwagę ilość użytkowników smartfonów, tabletów z dostępem do internetu.
Proponuje każdemu z właścicieli sprawdzić jak jego strona prezentuje się na urządzeniu mobilnym, jeżeli nie chce tworzyć całej strony od nowa, zawsze może zlecić wykonanie odpowiednich modyfikacji w plikach “styli” (CSS) – odpowiedzialnych za wygląd strony w firmie, która świadczy takie usługi. Jeżeli w okolicznych firmach nie znajdzie oferty spełniającej jego kryteria zawsze może skorzystać z oferty zdalnej współpracy na przykład z oferty firmy oferującej strony www Szamotuły.
Trend, nowość, ale czy jest to potrzebne dla każdej strony internetowej? W dobie XXI wieku, ilości mobilnych urządzeń, smartfonów, tabletów – zdecydowanie TAK. Zamawiając strony www Szamotuły, można wybrać czy chcemy czy też nie posiadać nowoczesną wykorzystującą aktualne trendy stronę www. Jednak jeśli nasi docelowi klienci nie posiadają mobilnych urządzeń, to czy warto dodatkowo dopłacać ? Jak uzyskać takie informacje o odwiedzających nasze strony www ? Tutaj z pomocą przychodzą nam statystyki i inne analizy dla stron internetowych.
Po dogłębnej analizie odwiedzi, sprawdzeniu procentowego udziału urządzeń mobilnych w stosunku do pozostałych możemy wybrać co dla nas jest lepsze.